Tietoiskut
SaavutaÄly-hankkeen tietoiskuissa käsitellään tekoälyn mahdollisuuksia järjestötyössä, erityisesti viestinnän, automaation ja saavutettavuuden näkökulmista. Osallistujat saavat käytännönläheistä tietoa ja esimerkkejä siitä, miten tekoäly voi tehostaa työn arkea, vapauttaa resursseja ja parantaa organisaatioiden toimintaa.
Tietoiskut kestävät noin tunnin ja ne pidetään etänä. Ne sisältävät esityksen ja mahdollisuuden kysymyksiin.
Tietoiskujen tallenteet ja esitysmateriaalit löytyvät Oppimisalustalta. Saat salasanan täyttämällä oheisen lomakkeen.
Halutessasi voit pyytää salasanan myös sähköpostitse: saavuta.aly@laurea.fi
Tietoiskujen ajankohdat, paikat ja asiantuntijapuheenvuorojen teemat
6.10.2025 klo 13–14 | Tiedolla johtaminen, datan visualisointi ja analysointi tekoälyn avulla | Teams-verkkotapahtuma
Tiedolla johtaminen, datan visualisointi ja analysointi tekoälyn avulla
Tietoiskussa käydään läpi, miten tekoälytyökaluja voidaan hyödyntää päätöksenteossa, datan analysoinnissa ja datan visualisoinnissa. Keskustelemme tietoiskussa seuraavista aiheista:
✅ Mitä on tiedolla johtaminen ja miten hyödynnät sitä työssäsi
✅ Kuinka datan analysointi tekoälyavusteisesti auttaa tunnistamaan mahdollisuuksia
✅ Miten visualisoit tietoa vaikuttavasti ja selkeästi käytännön työkaluilla
Miksi kannattaa osallistua?
🔹 Opit, miten dataa voidaan käytännössä hyödyntää tehokkaaseen ja nopeaan päätöksentekoon.
🔹 Ymmärrät paremmin, kuinka analysoit ja visualisoit dataa selkeästi, tehokkaasti ja helposti.
🔹 Opit käyttämään työkaluja, joiden avulla säästät aikaa raportoinnissa ja päätöksenteossa.
🔹 Saat ideoita ja käytännön vinkkejä, joita voit soveltaa omassa työssäsi heti.
Tietoisku on suunnattu kaikille, jotka haluavat laajentaa tietoa datan visualisoinnista ja datan analysoinnista sekä oppia hyödyntämään tekoälyä päätöksenteossa.
27.11.2025 klo 9–10 | Boosting Work Efficiency with AI | Teams webinar
Boosting Work Efficiency with AI
In this webinar, we’ll explore how artificial intelligence tools can help make your work more efficient and free up valuable time. You’ll discover how AI can assist with routine tasks, and even support teamwork and communication.
We’ll cover the following topics:
✅ What artificial intelligence is and how it is changing working life
✅ Practical tools: ChatGPT, Copilot, and Gemini – how to use them effectively
✅ The basics of prompt writing and how to improve results step by step
✅ Examples of how AI can support every day work
✅ What AI agents are and how they can automate recurring tasks
Why should you join?
🔹 Learn how to use AI in practice to save time and streamline everyday work.
🔹 Get familiar with practical AI tools for communication, reporting, and teamwork.
🔹 Receive ideas, concrete examples, and prompts you can immediately apply in your own work.
This webinar is designed for anyone interested in boosting efficiency, improving reporting and communication, and learning how to take advantage of artificial intelligence in everyday work.
10.12.2025 klo 10–11 | Digital Regulations | Teams webinar
Digital Regulations
The info session will cover the latest digital regulations and their impact on associations and organizations. The Data Act – what do the new rules mean for data sharing and IoT devices?
The AI Act – how will the EU’s AI Act affect the use and development of artificial intelligence?
The Accessibility Directive – what new requirements for online services will take effect in June 2025?
Why should you participate?
You’ll get up-to-date information on digital regulations and their impact.
You’ll learn how your association can prepare for upcoming changes.
The info session is intended for everyone who wants to stay up to date with changes in digital regulations and their impact.

